Detail Cantuman Kembali

XML

Diagnostic and Proof Load Tests on Bridges


This book discusses diagnostic testing and proof load testing on bridges, including discussing methods and techniques for identifying problems or defects on bridges through diagnostic testing, as well as techniques for testing the maximum load that a bridge can withstand through proof load testing.
Diagnostic testing on bridges usually involves monitoring and analysis of structural conditions to detect damage or wear. Meanwhile, proof load testing aims to verify and evaluate the load capacity of bridges under safe conditions.
This book will provide insight into test techniques, devices used, interpretation of results, and application of test findings in bridge engineering and maintenance practice.

Buku ini membahas tentang pengujian diagnostik dan pengujian beban bukti pada jembatan, diantaranya membahas metode dan teknik untuk mengidentifikasi masalah atau kecacatan pada jembatan melalui pengujian diagnostik, serta teknik untuk menguji beban maksimum yang dapat ditahan oleh jembatan melalui pengujian beban bukti.
Pengujian diagnostik pada jembatan biasanya melibatkan pemantauan dan analisis kondisi struktural untuk mendeteksi kerusakan atau keausan. Sementara itu, pengujian beban bukti bertujuan untuk memverifikasi dan mengevaluasi kapasitas beban jembatan dalam kondisi yang aman.
Buku ini akan memberikan wawasan tentang teknik-teknik pengujian, perangkat yang digunakan, interpretasi hasil, dan penerapan temuan pengujian dalam praktek rekayasa dan pemeliharaan jembatan.
978-2-88966-212-8
NONE
Computer File
Inggris
Frontiers Media SA
2020
Lausanne
212 hlm.
LOADING LIST...
LOADING LIST...