Detail Cantuman Kembali

XML

Green Infrastructure and Climate Change Adaptation: Function, Implementation and Governance


This open access book introduces the function, implementation and governance of green infrastructure in Japan and other countries where lands are geologically fragile and climatologically susceptible to climate change. It proposes green infrastructure as an adaptation strategy for climate change and biodiversity conservation.
In the face of climate change, dams, levees and floodways built as disaster prevention facilities do not sufficiently function against extraordinary events such as mega-floods and tsunami disasters. To prevent those disasters and loss of biodiversity in various ecosystems, we should shift from conventional hard measures to more adaptive strategies using various functions that natural and semi-natural ecosystems provide. Green infrastructure is an interconnected network of waterways, wetlands, woodlands, wildlife habitats and other natural areas that support native species, maintain natural ecological processes, sustain air and water resources and contribute to the health and quality of life for communities and people. Green infrastructure has mainly been discussed from adaptation strategy perspectives in cities and urban areas. However, to protect cities, which are generally situated at downstream lower elevations, we explore the preservation and restoration of forests at headwater basins and wetlands along rivers from a catchment perspective. In addition, the quantitative examination of flood risk, biodiversity, and social-economic benefits described in this book brings new perspectives to the discussion.
The aim of this book is to accelerate the transformative changes from gray-based adaptation strategies to green- or hybrid-based strategies to adapt to climate change. The book provides essential information on the structure, function, and maintenance of green infrastructure for scientists, university students, government officers, and practitioners.

Buku akses terbuka ini memperkenalkan fungsi, implementasi dan tata kelola infrastruktur hijau di Jepang dan negara-negara lain di mana tanah secara geologis rapuh dan secara klimatologis rentan terhadap perubahan iklim. Ini mengusulkan infrastruktur hijau sebagai strategi adaptasi untuk perubahan iklim dan konservasi keanekaragaman hayati.
Dalam menghadapi perubahan iklim, bendungan, tanggul, dan jalur banjir yang dibangun sebagai fasilitas pencegahan bencana tidak cukup berfungsi untuk menghadapi kejadian luar biasa seperti banjir besar dan bencana tsunami. Untuk mencegah bencana tersebut dan hilangnya keanekaragaman hayati di berbagai ekosistem, kita harus beralih dari tindakan keras konvensional ke strategi yang lebih adaptif dengan menggunakan berbagai fungsi yang disediakan oleh ekosistem alami dan semi alami. Infrastruktur hijau adalah jaringan saluran air, lahan basah, hutan, habitat satwa liar, dan area alami lainnya yang saling berhubungan yang mendukung spesies asli, menjaga proses ekologi alami, mempertahankan sumber daya udara dan air, serta berkontribusi pada kesehatan dan kualitas hidup masyarakat dan manusia. Infrastruktur hijau terutama telah dibahas dari perspektif strategi adaptasi di kota dan daerah perkotaan. Namun, untuk melindungi kota-kota, yang umumnya terletak di hilir dengan ketinggian yang lebih rendah, kami mengeksplorasi pelestarian dan restorasi hutan di daerah aliran sungai dan lahan basah di sepanjang sungai dari perspektif daerah tangkapan air. Selain itu, kajian kuantitatif terhadap risiko banjir, keanekaragaman hayati, dan manfaat sosial-ekonomi yang diuraikan dalam buku ini membawa perspektif baru dalam pembahasan.
Tujuan dari buku ini adalah untuk mempercepat perubahan transformatif dari strategi adaptasi berbasis abu-abu menjadi strategi berbasis hijau atau hibrida untuk beradaptasi dengan perubahan iklim. Buku ini memberikan informasi penting tentang struktur, fungsi, dan pemeliharaan infrastruktur hijau bagi para ilmuwan, mahasiswa, pejabat pemerintah, dan praktisi.
978-981-16-6791-6
NONE
Computer File
Inggris
Springer Nature
2022
Cham
494 hlm.
LOADING LIST...
LOADING LIST...